Gezonde inspiratie

Gezond eten is geen dieet, het is een levensstijl.

Het gaat om de dagelijkse keuzes die een positief effect hebben op lichaam en geest en die bijdragen aan het algehele welzijn. Het is heel eenvoudig om gezond te leven wanneer u uw gewoontes verandert. Houd u daarbij aan de volgende belangrijke tips:

1.

UITGEBALANCEERDE VOEDING

U hebt er vast wel eens over gehoord, en u zult het nog veel vaker horen: uitgebalanceerde voeding is essentieel voor een gezond leven.

diet for an healthy living

Het eten van de juiste voeding en de juiste hoeveelheid fruit, groenten en eiwitten is zeer belangrijk voor een goede gezondheid, van sterke spieren tot botten tot een goede hersenfunctie en veerkrachtig immuunsysteem. Onderzoeken hebben aangetoond dat het voorkomen van ziekte begint met wat u eet: door gezond te eten kiest u voor een gezond leven.

DE VOORDELEN VAN HET MEDITERRANE DIEET

Regelmatig bewegen kent vele voordelen: een betere bloedsomloop, meer energie, sterkere spieren, een betere mentale gezondheid en minder risico op hartaandoeningen. En vergeet ook niet dat u door te bewegen calorieën en vet verbrandt, zodat u op het juiste gewicht blijft. 
Ook als u geen tijd hebt om drie keer per week naar de sportschool te gaan, is meer beweging niet moeilijk te realiseren. Neem de trap in plaats van de lift, parkeer uw auto eens wat verder van uw werk en loop een extra rondje door het winkelcentrum wanneer u inkopen doet.

MEER TIPS

2.

BEWEGING

Een uitgebalanceerd dieet is de eerste stap in het kiezen voor een gezonde levensstijl. De tweede stap is beweging.

diet for an healthy living

3.

GA STAAN

Ga staan als u nu zit!

Tijdens het werk zitten mensen gemiddeld acht uur lang. Thuis komen ze echter ook niet van de bank af. Volgens sommige studies kan door lang zitten (bijvoorbeeld voor de tv) het risico op hart- en vaatziekten worden vergroot en zelfs de levensduur worden verkort. U kunt deze negatieve neveneffecten voorkomen door vaker te gaan staan. Sta elk half uur op en doe 5-10 minuten lang rek- en strekoefeningen om de bloedsomloop te verbeteren en wat extra calorieën te verbranden.

Meer informatie

diet for an healthy living

4.

GEEN STRESS MEER

Gemakkelijker gezegd dan gedaan, nietwaar?

Stress is een normale factor in ons drukke en veeleisende leven en daardoor moeilijk te vermijden. U realiseert zich echter mogelijk niet wat de gevolgen van voortdurende stress zijn voor uw lichaam. U kunt last krijgen van hoofdpijn, angsten, vermoeidheid, stemmingswisselingen en zelfs pijn op de borst. Dit kan uiteindelijk leiden tot ernstigere gezondheidsproblemen, zoals hartaandoeningen, hoge bloeddruk en diabetes. Voorkom stress en probeer u dagelijks te ontspannen en uw hoofd leeg te maken door naar muziek te luisteren, ademhalingstechnieken toe te passen, regelmatig te bewegen, rek- en strekoefeningen te doen of zelfs naar een masseur te gaan.

diet for an healthy living

5.

ZONLICHT

Zonlicht maakt blij.

Echt waar! 10 tot 15 minuten zon stimuleert de productie van serotine, wat stemmingsverbeterend en motiverend werkt. Daarnaast wordt 90% van onze vitamine D aangemaakt uit zonlicht. Deze voedingsstof is onmisbaar voor gezonde botten en helpt het risico op hart- en vaatziekten, bepaalde vormen van kanker, artrose en zelfs diabetes type 1 te verkleinen. De volgende keer dat u zich niet zo happy voelt, moet u naar buiten gaan en even van de zon genieten (maar overdrijf het niet). U zult zich snel weer beter voelen.

Meer informatie

Navigation
© 2014 Filippo Berio P.Iva 00526090469
web design

ZOEKEN OP GEHELE WEBSITE

ZOEKRESULTATEN VOOR: